29.6-4.7.2009 - Ohře 2009

04.07.2009 00:00

FOTO - RAJCE.CZ - KDO MÁ FOTKY, POŠLETE NA milan.materna@seznam.cz (přidám je tam)

Tak jsme se zase pokusili pokořit jeden z přírodních živlů. Letos jsme vybrali Ohři, snad pro absenci rádoby vodáků, kterých je na Vltavě plno a snad i ze zvědavosti, jak vypadá další česká řeka a její okolí. Kempům jsme se chtěli vyhnout co nejvíce, snad jen pro doplnění pitných zásob a vyprázdnění lodí ... a lidí...  :) Většinu jídla jsme si vařili sami, pokud to šlo, tak na ohni venku, a když bylo nejhůř, měli jsme i plyn. věřiče..... Spousta vepřovek a fazolí byly ideální stravou, také proběhla drožďovka s vajíčkem (pro Žabžu speciálně udělaná), rybí pomazánka a na konci jsme dokonce dostali od jednoho rybáře Parmu asi 60 cm, kterou jsme ugrilovali ve Vojkovicích. Po cestě jsme čepovali vodu a pivo a využili místní krámky. Ceny lidové, počasí průměrné, řeka po dešti kalná, ale teplá. Lidí jsme moc nepotkávali, ale zato jsme potkali jeden požár nedaleko Svatošek. Jezy se moc nejely, ale nevadilo nám to, někteří se dělali průběžně i bez nich.

Vyrazili jsme v následujícím složení posádek a etap:

Příjezd do Tršnice

Vyjeli jsme z Ústí n. L (posádky 1,2) přes Cheb, dále osobákem do Tršnice. Po cestě jsme ochutnávali místní značky piva, naložené hrozinky v rumu a povídali celí natěšení na nastávající týden. V Chebu přistoupila Bětka s Romanem, Eli a Martin dorazili s Márou a Hankou autem. První azyl nám poskytla restaurace u nádraží, dali jsme místní pivko a přespali v kempu kousek od Tršince. Pro lodě jsme museli zpět k hospodě, pak jsme "posnídali" ještě chvilku v kempu a vyrazili.

1.etapa - Tršnice - Kynšperk

Řeka tekla,  úplná pohodička, občas soulodění a na závěr pěkný kemp v Kynšperku. PO cestě skoro žádná hospoda, tak jsme vzali útokem naše zásoby, hlavně pak hrozinky s Rumem. Žabža s Jardou vzali Rum útokem poněkud víc a nebýt Peťuly, která jim poradila dát spacáky do barelu místo do pytle do lodi, asi by se druhou noc nevyspali. Taky jsme je ztratili, Žabža nějak přecenil své síly a musel si na břehu " odpočinout"... pak už nevyjeli :) Trochu strachu... ale ráno jsme se všichni zase "u snídaně" v Kynšperku sešli.

2. etapa - Kynšperk - Sokolov

Po snídani jsme přivítali zbloudilého Žabžu s Jardou, oba se nám exemplárně omluvili a zazpívali sborově veselou píseň do nepohody. Mezitím nás vyrušila zbloudilá babka jehovistka.... teda na první pohled, na druhý prý nějaká jiná fanatistka.... dala nám leták o nějakém království, ale byl dobrý tak akorát na podpal a vysvětlila jak vlastně nic nepotřebujem, ani doktory, ani žrát, ani pít, ani sr....át.

Protože nás Hanka s Márou měli opustit, loučení se protáhlo až do pozdních odpoledních hodin. Ve 4 hodiny jsme dosnídali a vyjeli jsme.

Lágr jsme rozložili kousek před Sokolovem, na krásném místě u řeky. Tahle noc byla dlouhá.... do svítání jsme hráli "Městečko Palermo usíná" a tahle hra nás provázela snad každý večer. Další dobrá zpráva bylo rozhodnutí Bětky a Romana, že s námi zůstanou ještě jeden den :)

3. etapa - Sokolov - Loket

Zjistili jsme, že městečko Palermo se dá hrát i při soulodění :) zase jsme na tom ulítli... tentokrát přes den :) Večer jsme se ubytovali tentokrát v kempu v Lokti, trochu smrad z místních záchodků, ale jedna parta vodáků nám předala oheň, takže super večeře (oblíbené fazole s gulášem) a  pro změnu "Městečko Palermo" Pak jsem usnul s hlavou na kyblíku u ohně a víc nevím.

4. etapa - odjezd Bětky a Romana, Loket - Svatošky

Po šílené průtřži, kdy kempem poletovaly stany a dokonce prý indiánský týpý se tu objevilo.. bude líp....(H. Nedvěd) ... jsme doprovodili Bětku s Romanem na nádraží, zkontrolovat zda skutečně odjedou. Pak jsme se podívali na hrad Loket. Krásná prohlídka s výkladem a prohlídka mučírny bylo snad tím nejhezčím zážitkem. Večeře v místní restauraci s výhledem na řeku, a nákup proviantu na cestu v místní večerce.... pivko, PE-PO, tyčinky, chleba a vajíčka... nejdůležitější potraviny na přežití.

Vyrazili jsme zase trochu později, ale dojeli jsme do Svatošek a trochu níže, kde jsme po levé straně našli krásné místo na nocleh. Už se stmívalo a tak nás přivítaly mraky světlušek. Rozdělali jsme oheň a za chvíli volali hasiče, aby uhasili oheň na druhé straně řeky.  Ten jsme ale nezaložili, upozornil nás zvonec jedné krávy, nejdřív jsme si mysleli že jde o Klekání, ale světelné efekty nás přesvědčili. Kluci provedli zběžnou kontrolu, jestli jsou všechna zvířata puštěná a pak asistovali místním hasičům. Žádně zranění a když se vrátili, čekala je výborná večeře.

Odpočinek u Svatošek

Další den jsem problil a prosral, tak se mnou mí kamarádi měli slitování a nechali mě odpočinout...zalezli do stanu a mastili karty. Všechny jsem naučil, jak označit hovno v lese.. .teď se to hodilo :)

5.etapa - Svatošky - Kyselka

po cestě jsme se zastavili v kempu Liapor. Kemp hezkej, ale museli jsme pokračovat. Tady si k nám sednul jeden místní řemeslník, Jmenoval se Julius, tak jsme mu říkali Cézare. Prý musí udělat nějaké palubky, ale než se do toho pustil, byl ožralý jak žok. Potvrdil mojí teorii, že všechny rozhovory končí u sexu, nebo u výkalů a všechny se snažiil přesvědčit, že sice na práci je levý, ale v posteli že to neskutečně umí... tak jsme raději nechali Cézara Cézarem a prchli směr Karlovy Vary. Trochu deštíčku, také jsme sjeli jeden jez a protože jsme nenašli dobré místo v lese, ubytovali jsme se v kempu Kyselka. Peťula domluvila slušnou slevu a tak nás ani nemrzelo že jsme v kempu... Teplá voda... mýdlo... splachovací záchod... no hrůza.... Jo taky mi Peťula utopila telefon... ale našel jsem ho a zatím funguje :)

6.etapa -  Kyselka - Vojkovice

Ráno jsme poseděli v trávě, zahráli si na kytaru.. teda jen já, ostatní skoro usnuli a taky jsme hráli jednu Jardovu super hru... ale tu nebudu popisovatm z dálky jsme vypadali jak dementi, to je celá pointa, ale bavili jsme se hezky.....

Trochu nostalgie.... poslední štreka.... no co dodat. Snad jen že se jednomu rybáři zželelo a dal dám rybu.. pěknou Parmu kolem 60 cm... večer jsme vrátili lodě a ubytovali se v hezkém kempu ve Vojkovicích... zase u hajzlů, ale zato blízko k hospodě. Vzali jsme si zdarma dřevo (taková místní tradice) a tak jsme rybyčku mohli v klidu udělat. Jen nám chybělo trochu alobalu, tak pro příště se musíme dovybavit.. Byla moc dobrá, tentokrát nebylo Palermo, zato ale super koncert z místního stánku v kempu. Také jsme poprvé viděli kombinaci dvou kytar a klarinetu... No holt kdo umí.. ten umí

Odjzed

Smutné.... smutné.... smutné..... až na ty luxusní ranní vdolky a koblížky... :)

Ahoj kamarádi .... určitě zase za rok... mÍLa

Diskusní téma: 29.6-4.7.2009 - Ohře 2009

Nebyly nalezeny žádné příspěvky.